Verbouwingen St.Geertruidensteeg (2)
Foto's van de sloopwerkzaamheden aan St.Geertruidensteeg 11 t/m 13 (bergplaats van Farbianca) voor het archief:
Afgelopen vrijdag is begonnen met sloopwerkzaamheden aan St.Geertruidensteeg 11 t/m 13 (bergplaats van Farbianca).
Navraag door een lid uit het eerste trappenhuis (NN37) wees uit dat in 2003 een vergunning is gegeven voor de gedeeltelijke sloop van de nummers 11 t/m 13 in de St.Geertruidensteeg en het bouwen van een woonhuis met een kelder, begane grond, eerste verdieping en een dakterras.
Onduidelijk is tot hoe hoog gebouwd mag worden en de reguliere bezwaarperiode van zes weken is ruim verstreken.
Het lid van NN37 wil onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om hier alsnog bezwaar tegen te maken en vraagt steun van andere leden.
Aanpassing op 13/03/2007 door webmaster:
Wellicht is het mogelijk om het op planschade te gooien, maar is een nogal lange procedure.
Aanpassing op 17/03/2007 door webmaster:
Meer info over planschade staat hier.
De grote vraag is of er in geval van de St.Geertruidensteeg sprake is van een wijziging van het bestemmingsplan.
Omdat de Intergas VR ketels uit 1991 van meer en meer appartementen aan vervanging toe zijn komen er steeds vaker vragen over het installeren van HR ketels. Sommige eigenaren hèbben zelfs al HR ketels geïnstalleerd. Het is zeer de vraag of de Combinatie Luchttoevoer Verbrandingsgasafvoerpijpen (CLVs) van gebouw Koning Karel XII daar geschikt voor zijn.
Het bestuur heeft onze beheerder VvE Beheer De Key Het Oosten (DKHO) gevraagd om hier een onderzoek naar in te stellen.
Op 10 december 2007 heeft de firma Bonarius in opdracht van DKHO een rookgaskanalenonderzoek uitgevoerd.
Bij dit onderzoek heeft Bonarius het volgende vastgesteld:
Het is niet mogelijk om te bepalen hoe lang de huidige CLVs veilig zijn indien er HR ketels op worden aangesloten. Volgens Bonarius zien ze vaak dat na ongeveer 5 jaar de aantasting zichtbaar wordt. Dit betekent dus dat HR ketels alleen veilig kunnen worden aangesloten indien de CLVs vervangen worden door zuurbestendige exemplaren. Zie ook de vraag over het aansluiten van HR ketels.
Een eerste schatting van de kosten voor het vervangen van de CLVs is €5000-6000 per rookgaskanaal.
Sinds het vaststellen van de begroting van 2008 wordt €5000 per jaar gereserveerd voor (onderzoek naar) deze aanpassingen.
Gisteren is schoongemaakt, vandaag is er verder geen actie geweest.
Bij navraag of er nog een droger op het programma stond werd gemeld dat dat geen zin heeft voordat de individuele bergingen droog gemaakt zijn.
Bij deze dus het verzoek om de bergingen droog te maken. Deel het ook even aan je buren mee.
Het zou overigens geen kwaad kunnen om de spullen die in de gemeenschappelijke ruimten staan òf in de berging te plaatsen, òf op een andere manier op te ruimen. Dat is overigens ook een van de regels van het huishoudelijk reglement (artikel 2).
The soap continues...
Maandag afgewacht of De Key Het Oosten nog wat uit zichzelf zou doen, maar nee. Vandaag 's morgens via email nagevraagd wat ze zelf dachten wat de status was. Volgens het antwoord van tegen vijven zou Ruitenheer vandaag hebben schoongemaakt.
Niet dus. Morgen maar weer rappelleren.
Positief is dat er geen water meer bij lijkt te komen.
Voor wat betreft de niet op het riool lozende regenpijpen, daar hebben ze een offerte voor aangevraagd.